czwartek, 23 lipca 2015

Wątrobiane kluski na rosole

                               Dziś przygotowałam nietypowe danie. Są to kluski z drobiowej wątróbki na rosole. Jadłam je u bratowej podczas wizyty u Niej i mojego brata. Dla mnie była to nowość ale danie zasmakowało nam i oczywiście nie byłabym sobą gdybym ich nie przyrządziła. Co prawda wątróbka wyszła mi za gruba bo nie mam wprawy tak jak Krysia ale następnym razem będzie lepiej. Wątróbkę można zmielić na drobnych oczkach w maszynce.

Kluseczki podałam na porcelanie Agawa Platin



3 l rosołu dobrze doprawionego
2 szk mąki
2 jajka
ok. 1 szk wody
ok. 400 g wątróbki drobiowej
ok. 1/2 szk bułki tartej

Mąkę, wodę i jajka dokładnie wymieszać.
Wątróbki za pomocą noża zetrzeć na desce ( błonki zostaną nam na desce ) lub zmielić na drobnych oczkach.
Wątróbkę dodać do ciasta, wymieszać a następnie dodać bułkę tartą i ponownie wymieszać.
Masa ma być gęsta.
Na gotujący się rosół kłaść łyżeczką małe porcje masy i gotować kluski od wypłynięcia około 15 minut.
Podawać na gorąco  z rosołem i pokrojoną marchewką oraz świeżą natką pietruszki.

I tradycyjnie gazetki i promocje - zajrzyjcie :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.