środa, 5 października 2016

Curry z kurczaka

Dziś danie z kuchni indyjskiej czyli curry.
Szperałam w internecie i szukałam różnych przepisów i znalazłam prosty i smaczny przepis.
Ale muszę przyznać, że dobrze że dałam mniej przypraw bo chyba byśmy tego nie zjedli.
Było tak ostre, że w oryginalnej wersji to już nie do przełknięcia.
Wiem, że kuchnia indyjska jest ostra, ale że aż tak ?
Curry podałam z ryżem.



4 pojedyncze piersi z kurczaka
350 ml śmietany 18 % 
2 łyżki curry 
1 łyżka kurkumy
1 cebula
2 ząbki czosnku startego na tarce o bardzo drobnych oczkach
1 łyżeczka chilli w proszku
1 łyżka startej skórki z cytryny ( czubata )
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczki pieprzu cayenne
1 łyżeczka mielonego imbiru
1/2 łyżeczki brązowego cukru
olej kokosowy
sól do smaku
pieprz do smaku

Piersi umyć, osuszyć i pokroić w kostkę, posypać solą i pieprzem, wymieszać.
W małej miseczce wymieszać chili, pieprz cayenne, czosnek, skórkę z cytryny, imbir, sok z cytryny i olej i tak przygotowaną mieszankę dodać do kurczaka.
Wymieszać i odstawić na 15 minut.
Na oleju kokosowym podsmażyć pokrojoną w kostkę cebulę, dodać zamarynowane mięso i mieszając smażyć dwie minuty.
Potem dodać kurkumę i curry oraz cukier i dalej smażyć przez chwilę mieszając.
Na koniec dodać śmietanę. 
Gotować na małym ogniu przez około 5 minut, często mieszając. 
W razie konieczności poprawić jeszcze do smaku pieprzem kajeńskim oraz solą.
Curry podawać z ryżem lub chlebkiem naan albo pieczonymi ziemniakami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.