czwartek, 2 marca 2017

Sernik rosa na herbatnikach

Moje drugie podejście do tego sernika.
Po pierwszym razie uznaję to za sukces bo wtedy miałam tylko jedną kropeczkę.
Jeszcze wczoraj było ich trochę mniej a tu dziś taka niespodzianka bo kropelki rosy jeszcze się pojawiły.
Sernik jest pyszny a przepis mam od mojej bratanicy Kasi, która ma go od innej cioci.
Zamiast ciasta na spód dałam herbatniki.


16 herbatników

masa serowa :
1 kg sera do serników
1/2 szk mleka
3 jajka
1/2 szk cukru
sok z 1/2 cytryny

masa białkowa :
5 białek
1/2 szk cukru
1 łyżka soku z cytryny

Na dno blaszki o wymiarach 28 x 24 cm wyłożyć herbatniki.
Wszystkie składniki na masę serową zmiksować i wyłożyć masę na ciastka.
Blaszkę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec 50 minut.
Potem na 5 minut przed końcem czasu ubić białka dodając cukier i sok z cytryny.
Gdy czas upłynie delikatnie wyjąć blaszkę i wyłożyć na serze pianę.
Wstawić ją ponownie do piekarnika i piec jeszcze 20 minut w 150 stopniach.
Po upieczeniu zostawić sernik przy uchylonych drzwiczkach na 15 minut a potem wyjąć i wystudzić.
Jak wystygnie wstawić do lodówki.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.