czwartek, 10 stycznia 2019

Jogurt domowej roboty

Robiliście sami w domowych warunkach jogurt lub kefir ?
Jeśli nie to zachęcam Was do zrobienia takiego jogurtu.
Wystarczy mleko i zakwaska i możecie zrobić zdrowy domowy jogurcik.
Do opakowania załączona jest czytelna instrukcja jak go zrobić więc każdy bez problemu sobie poradzi.
A zakwaski możecie kupić na Jogurt domowy.
Zakwaski są w ładnych i małych opakowaniach więc bez problemu znajdziecie na nie miejsce w lodówce.
Ja dziś przygotowałam jogurt probio, który można dać dzieciom już od 1 roku życia.
Taki jogurt można przechowywać do 5 dni w lodówce.


1 l mleka ( 3,2 % )
1 fiolka zakwaski na jogurt probio

Mleko zagotować i ostudzić do około 35-40 stopni.
Do mleka wsypać zawartość jednej fiolki i dokładnie wymieszać.
Garnek zakryć pokrywką i owinąć folią spożywczą.
Następnie zawinąć do w koc i odstawić w ciepłe miejsce na 8-10 godzin.
Jogurt przelać do innego naczynia lub zostawić w garnku i wstawić do lodówki.
Przechowywać do 5 dni.
Jogurt podałam ze świeżymi owocami.

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.