sobota, 25 maja 2013

Tort na Dzień Mamy

               Jutro wszystkie Mamy odchodzą swoje święto. Już dziś zrobiłam tort i choć mojej Mamy od wielu lat już nie ma, bo za 18 dni będzie to już 30 lat, to zawsze będzie Ona w mojej pamięci i w moim sercu.
                             W dniu tak wyjątkowym życzę wszystkim Mamom a w szczególności mojej kochanej teściowej wszystkiego co najlepsze. A by każdy dzień witały z uśmiechem na twarzy i miały dużo radości z dzieci i wnucząt ( jeśli je mają ).
                                                 Wszystkiego najlepszego dla Mam.

  • 1 biszkopt orzechowo - migdałowy
  • Masa śmietanowa :
  • 500 ml śmietanki kremówki 36%
  • 2 duże cukry waniliowe ( 2 x po 16 g )
  • Dodatkowo :
  • 300 g dżemu wiśniowego
  • 1 szk kompotu z wiśni
  • Do dekoracji :
  • 3 kostki czekolady gorzkiej
  • róże z ciasta parzonego

 czytaj więcej :
Upiec biszkopt na który przepis jest tutaj :

Dobrze wystudzony biszkopt przekroić na 3 krążki. Śmietanę bardzo zimną ubić z cukrem waniliowym na sztywno. Pierwszy placek ułożyć na talerzu lub paterze i nasączyć go kompotem wiśniowym. Na krążek wyłożyć i rozsmarować dżem wiśniowy i nakryć drugim krążkiem. Także nasączyć go kompotem i wyłożyć prawie połowę śmietany a potem ja rozsmarować. Przykryć ostatnim krążkiem biszkoptu i wyłożyć resztę śmietany. Śmietanę rozsmarować po bokach i na górze tortu. Widelcem zrobić dekoracyjne wzorki i ułożyć dookoła toru przygotowane róże z ciasta parzonego, na które przepis jest tutaj :przepis jest tutaj :

Na sam koniec na tort zetrzeć gorzka czekoladę. Gotowy tort wstawić do lodówki do schłodzenia na kilka godzin.

17 komentarzy:

  1. Tort przepiękny, zwłaszcza różyczki!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem zachwycona twoim tortem:) prawdziwe arcydzieło kulinarne. pozdrawiam: martawkuchni.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. rewelacyjny jest ten torcik :) prezentuję się bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. rewelacja jak większosć ciast u Ewci :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.