piątek, 4 marca 2022

Ekspresowa owsianka

                        Od czasu do czasu na śniadanie lubię zjeść smaczną owsiankę. Tym razem padło na owsiankę bez gotowania i taka wersja jest bardzo szybka. Jest to super ekspresowa metoda, szybsza niż gotowanie jej i mieszanie, uważając aby się nie przypaliła. Bo zdarza się, że jak nie dopilnujmy, to mamy garnek do szorowania. A raczej chcielibyśmy tego uniknąć. Szybko i smacznie, a to ważne.  Dodatki do owsianki to po prostu to co lubimy. Inspiracją na to szybkie śniadanie był przepis z Owsianka bez gotowania z jogurtem, orzechami i miodem.  Co do właściwości owsianki, to zdania są podzielone. Jedni uważają, że zdrowa, i ni mają inne zdanie na ten temat. Jednak spożywanie jej w rozsądnych ilościach i częstotliwości spożywania nie powinno źle wpłynąć na nasze zdrowie przede wszystkim wage. W obecnych czasach takie szybkie śniadania są zbawienne dla wielu z nas. Za każdym razem naszą super szybką owsiankę możemy podkręcić innymi dodatkami (owoce świeże lub suszone, chia, prażone ziarna, prażone jabłka, czy też owoce z kompotu). Jogurt naturalny możemy zastąpić na przykład kefirem, albo po prostu zalać ją gorącym mlekiem, miód wielokwiatowy spadziowym lub innym. Osobiście nie lubię owsianki na mleku, a ta wersja na wodzie z dodatkiem jogurtu  bardzo mi odpowiada. Mam nadzieję, że Wam też przypadnie do gustu i skorzystacie z przepisu. Będzie mi miło, jak wyślecie fotki mojej owsianki w Waszym wykonaniu. Będzie to znak, że ja zrobiliście i czekam też na Wasze komentarze. 


Ekspresowa owsianka


Ekspresowa owsianka


Ekspresowa owsianka


Ekspresowa owsianka - składniki

na 1 porcję


1 szk płatków owsianych górskich (według mnie najlepsze i z mojego regionu) 
100 ml gorącej przegotowanej wody
3 łyżki jogurtu naturalnego
1 łyżka miodu wielokwiatowego
1/2 banana
3 suszone daktyle
2 łyżki granoli z owocami


Ekspresowa owsianka - przygotowanie


Do wcześniej przygotowanej miski wsypałam płatki owsiane górskie i zalałam je wrzątkiem. Miskę przykryłam talerzykiem i zostawiłam na kilka minut do napęcznienia płatków, ale od czasu do czasu wymieszałam, aby woda dotarła do wszystkich płatków. Potem dodałam jogurt (możecie zastąpić kefirem) oraz miód (jak wspomniałam, użyłam wielokwiatowy) i dokładnie wszystko wymieszałam. Na gotowej owsiance ułożyłam pokrojone na kawałki daktyle, banany pokrojone w plasterki i posypałam granolą. Owsianka gotowa, smacznego.

Ekspresowa owsianka

                                                     

                                                      Wpis powstał przy współpracy z :





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.