piątek, 13 maja 2022

Pierogi z kuskusem, pieczarkami, cukinią, marchewką i cebulą

                              Jakiś czas temu robiąc z synową na obiad pierogi, jakoś tak wyszło, że zrobiłam za mało farszu. Długo się nie zastanawiając, zajrzałam do lodówki i do szafek i znalazłam pieczarki, które miały być do pizzy, cukinię, marchewkę (prawie zawsze jest w domu) i wygrzebałam z szafki kuchennej kuskus. Raz, dwa i zrobiłam farsz. I wiecie co? Po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu, że takie dziwne farsze są najlepsze. Do pierogów zrobiłam surówkę z kapusty i był pyszny obiad. Tak więc warto odejść od tradycji i zaszaleć z farszami na pierogi.


Pierogi z kuskusem, pieczarkami, cukinią, marchewką i cebulą



Pierogi z kuskusem, pieczarkami, cukinią, marchewką i cebulą



Pierogi z kuskusem, pieczarkami, cukinią, marchewką i cebulą - składniki

Ciasto: 
500 g mąki krupczatki
250 ml zimnej wody
2,5 łyżek oleju

Farsz:
1 szk kuskus 
300 g pieczarek
1 cebula
1 duża marchewka
1 cukinia
2 łyżki oleju
1 szk wody ( gorącej, przegotowanej)
1/2 pęczka natki pietruszki
do smaku:
sól
pieprz
czosnek staropolski
papryka słodka


Pierogi z kuskusem, pieczarkami, cukinią, marchewką i cebulą - przygotowanie

Cebulę pokroić w drobną kosteczkę, cukinię, marchewkę i pieczarki zetrzeć na tarce o grubych oczkach, natkę posiekać. W szerokim rondlu rozgrzać olej i wrzucić przygotowane składniki oprócz natki i kuskusa. Wszystko podsmażyć prawie do miękkości. Dodać przyprawy, wsypać kuskus i natkę i wymieszać. Zalać wszystko gorącą wodą (można użyć bulionu, ale nie miałam). Zakryć rondel pokrywką i zostawić do momentu, aż kuskus wchłonie cały płyn (od czasu do czasu można przemieszać). Gdy farsz jest gotowy zostawić go do wystudzenia.

Do miski wlać wodę i olej, wsypać krupczatkę, wymieszać i zagnieść ciasto. Porcje ciasta wałkować, wycinać krążki. Na środek kłaść porcje farszu, zlepiać pierogi i układać na ściereczce zakrywając je drugą, aby pierogi nie wysychały. Zlepione pierogi gotować w osolonej wodzie kilka minut od wypłynięcia. Podawać okraszone lub posypane zieleniną i surówką.


Pierogi z kuskusem, pieczarkami, cukinią, marchewką i cebulą


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.