poniedziałek, 9 września 2013

Czekoladowe ciasto z gruszkami

                               Siedząc sobie sama w domu, bo mąż w pracy a młodszy syn w szkole (  starszy w pracy, ale postanowił uczyć się samodzielności i wybył na stancję ) naszła mnie ochota na ciasto. A, że ja uwielbiam gruszki a dobra sąsiadka dała mi całe wiadro pysznych, soczystych gruszek długo nie myśląc wyjęłam mikser z szafki i do dzieła. W pierwszej wersji miało to być ciasto pokrojonymi gruszkami ale pomyślałam, że nie zaszkodzi lekko zaszaleć i zapiekłam w cieście całe gruszki. Ciacho prezentuje się fajnie i super smakuje. Proste a jakie efektowne.

czytaj dalej :
  • 3 jajka
  • 3/4 szk mąki pszennej typ 500
  • 1,5 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szk oleju rzepakowego
  • 1/2 szk cukru
  • 16 g cukru waniliowego
  • 6 gruszek ( nie za twardych i nie za miękkich )
  • cukier puder
  •  
    Gruszki umyć, obrać i delikatnie usunąć gniazda nasienne zostawiając ogonki. Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę z obydwoma cukrami. Następnie na najmniejszych obrotach miksując dodawać po jednym żółtku. Teraz resztę czynności wykonywać cały czas na najniższych obrotach. Mąkę przesiać przez sitko razem z proszkiem do pieczenia i kakao, wymieszać. Następnie wlać olej i wymieszać ciasto. Tortownicę o średnicy 23 cm wysmarować margaryną i wysypać bułką tartą ( ja użyłam tortownicy z silikonowym bokiem więc posmarowałam tylko dno ). Ciasto wylać do przygotowanej formy, na środek wcisnąć jedną gruszkę i resztę wcisnąć koliście dookoła środkowej zostawiając odstępy. Ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni na 40 minut. Po upieczeniu i przestudzeniu oprószyć cukrem pudrem.

14 komentarzy:

  1. Super wyglądają gruszki wystające z ciasta, w smaku na pewno też bardzo dobre

    OdpowiedzUsuń
  2. To ciasto chodzi za mną od dawna!Cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiego ciasta jeszcze nie widziałam! Ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i proponuję upiec bo jest smaczne :)

      Usuń
  4. Niesamowicie wyglądają te wyglądające gruszki! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja w zeszłym roku męczyłam cynamonowe z gruszką, aż wszyscy mieli dosyć :D W tym roku czas widać na czekoladowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi, hi no to czas na czekoladowe, a jak się znudzi to znowu z cynamonem :)

      Usuń
  6. A tu moja wersja Twojego ciasta! Było pysznie :D

    http://poczatkujaca-pani-domu.blogspot.com/2014/09/ciasto-czekoladowe-z-caymi-gruszkami.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za skorzystanie z przepisu i cieszę się, że ciacho smakowało.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Jak wykrawasz gniazda nasienne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taki nożyk. Ale kupiłam innej firmy dużo tańszy bo za niecałe 10 zł w Biedronce
      http://www.sklepy24.pl/sklep/hani_pl/produkt/wzcinacy-srodkow-jablek-rondo-kela/8756

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.