środa, 26 marca 2014

Ciasteczka motylki

                                  Gdzieś w sieci zobaczyłam kształt tych ciasteczek, ale bez etapów przygotowania.  Tak mi się spodobały, że postanowiłam je upiec. Myślałam i myślałam i wymyśliłam jak zostały one zrobione. I udało się, ciasteczka wyszły prawie identyczne. Przepis oczywiście jest mój, tylko pomysł na kształt podpatrzony. A dzieciom jak się podobają takie wymyślne wzorki. Dla nas to troszkę więcej pracy niż wycinanie ciasteczek zwykłą foremką ale warto się postarać bo efekt super jest, prawda ?
A gdy przeczytacie przepis to poniżej możecie zobaczyć zdjęcie jak te ciasteczka wykonać. Prawda, że to proste ?


rozwiń i czytaj dalej :
  • Ciasto ciemne :
  • 340 g mąki tortowej
  • 1 łyżka ciemnego kakao
  • 1 saszetka czekolady w proszku
  • 1 jajko ( rozmiar L )
  • 2 łyżki naturalnego jogurtu
  • 4 łyżki cukru
  • 150 g margaryny do pieczenia
  • Ciasto jasne :
  • 350 g mąki tortowej
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1 jajko (rozmiar L )
  • 2 łyżki naturalnego jogurtu
  • 150 g margaryny Kasia

PRZYGOTOWANIE:

Najpierw należy w robocie z nożami do siekania połączyć składniki na oba ciasta oddzielnie. Każde lekko wyrobić ale szybko, włożyć do woreczka i schować na 15 minut do zamrażarki. Potem wyjąc oba ciasta, podzielić na 4 części każde ciasto. Wałkować je osobno na placki o grubości kilku milimetrów. Potem nałożyć jedno ciasto na drugie, nierówności odciąć a placek powinien mieć kształt prostokąta. Potem przeciąć na pól i każdy kawałek ciast zwinąć w roladki. Obie roladki przyłożyć do siebie łączeniem u góry ma być nie przyklejone do rolady i ciąć na plastry o grubości kilku milimetrów. Teraz roladki położyć na blacie na płasko i przez środek ścisnąć je tak aby utworzyły coś na kształt motyla. Motylki układać na blachach wyłożonych papierem do pieczenia i piec 15 -17 minut w piekarniku nagrzanym do 160 stopni z termoobiegiem. Upieczone wystudzić, można posypać cukrem pudrem.



15 komentarzy:

  1. przepiękne...moge się wprosić na kawę?

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie fajne! super pomysł świetnie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyszły Tobie pięknie.Podobają mi się bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne. iście wiosennie się zrobiło, dzięki Twoim motylkom!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo Wam dziękuję. Wiesiu niestety szybko zostały zjedzone, następnym razem dam Ci znać i zaproszę Cię na kawkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć :) Przyznałam Ci nominację: http://jakwyszlamzamaz.blogspot.com/2014/03/dostaam-nominacje-do-liebster-blog-award.html

    Zapraszam po odbiór i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. o proszę :) Panią to wszędzie można spotkać :) idzie like i zapraszam również do siebie
    https://www.facebook.com/Marysiagotuje?fref=ts
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne !!! Gratuluję cierpliwości ;)

    Młoda mama gotuje...

    OdpowiedzUsuń
  9. Też widziałam te ciasteczka w sieci i już nawet ciasto miałam zrobione jednak nie było ono wogóle elastyczne i się łamało więc zrezygnowałam :/ wypróbuje twój przepis myślę że teraz powinny się udać :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.