piątek, 8 stycznia 2016

Chleb z suszonymi pomidorami i tymiankiem

Koniec przerwy świątecznej i koniec wolnego od Wypiekania na śniadanie.
Jako, że dużo piekę domowego pieczywa postanowiłam i tym razem wziąć udział w akcji.
W tym tygodniu pieczemy chleb Gosi z bloga Smaki Alzacji.
Chleb jej jest bezglutenowy ale ja niestety nie miałam takiej mieszanki jaką miała Gosia.
Upiekłam więc na mące chlebowej typ 750 i zamiast świeżego użyłam suszonego tymianku.
Pomidory miałam jeszcze swojej produkcji.
Chlebek jest mięciutki i smaczny, oczywiście dla lubiących takie smaki.
Mnie bardzo smakował z samym masłem.


400 g mąki pszennej chlebowej typ 750 Kłos Pol
100 g mąki gryczanej Kłos Pol
2 łyżki naturalnego błonnika
1 łyżeczka soli
1 łyżka cukru
25 g świeżych drożdży
100 g oleju z pomidorów
10 suszonych pomidorów ( w oleju z ziołami )
1 płaska łyżeczka suszonego tymianku
400 g letniej wody

Drożdże wymieszać do płynności z cukrem.
Pomidory wyjąć z oleju i drobno pokroić.
Do miski wlać wodę, olej, dodać rozpuszczone drożdże i dodać pozostałe składniki.
Wyrobić ciasto i zostawić oprószone mąką do wyrośnięcia.
Gdy podwoi objętość ponownie lekko wyrobić i przełożyć do foremki keksowej wysmarowanej olejem i wysypanej mąką gryczaną.
Wierzch oprószyć też gryczaną mąką i zostawić pod przykryciem do wyrośnięcia.
Gdy już ładnie ciasto w foremce podrośnie wstawić blaszkę do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 45-50 minut ( w zależności od piekarnika ).
Upieczony chleb wyjąć z blaszki i wystudzić na kratce.
Podawać najlepiej z samym masłem ( tak mi najlepiej smakował ).






10 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.