niedziela, 13 marca 2016

Paluchy czosnkowo - cebulowe

Kolejny tydzień i kolejne wypiekanie na śniadanie.
Jakoś tak bywa, że nie zawsze biorę w nim udział.
Tym razem też myślałam, że nie dam rady ale udało się.
Jako, że lubię prażoną cebulę a mój mąż nie za bardzo, choć nie wiem czemu bo cebulę lubi zrobiłam część z samym czosnkiem a część z czosnkiem i prażoną cebulką właśnie.
Paluchy wyszły super i jak to w drożdżowych wypiekach bywa najlepsze jeszcze ciepłe.
Przepis pochodzi stąd, ja zmniejszyłam ilość mąki orkiszowej i dodałam pszenną oraz pominęłam bazylię a dałam sezam i len.



400 g mąki orkiszowej jasnej typ 700 Kłos Pol
100 g mąki pszennej typ 750 Kłos Pol
7 g suszonych drożdży
1 łyżeczka cukru
1,5 łyżeczki soli
3 łyżki oleju rzepakowego klik
250 ml letniej wody

100 g masła klik
5 ząbków czosnku
2 łyżki prażonej cebulki
1 łyżeczka złotego lnu
1 łyżka czarnego sezamu
1 małe jajko

Do misy robota wsypać obie mąki, dodać cukier, sól i drożdże i za pomocą haka wyrabiać wlewając wodę i olej.
Wyrabiać kilka minut a potem ciasto zakryć ściereczką i zostawić do wyrośnięcia.
Gdy ciasto rośnie, stopić w rondelku masło i do lekko przestudzonego zetrzeć ząbki czosnku na tarce o bardzo drobnych oczkach lub przecisnąć przez praskę, wymieszać i wystudzić ( masło nie może się ściąć ).
Gdy ciasto wyrośnie ponownie je zagnieść przez chwilkę, podzielić na dwie części i każdą rozwałkować na prostokątne placki ( nie za cienkie i nie za grube ).
Każdy posmarować porcją masła z czosnkiem i na jednym posypać cebulką.
Złożyć na na pól i ciąć paski a potem zwijać spiralnie i układać na blachach wyłożonych papierem do pieczenia.
Posmarować rozmąconym jajkiem i posypać złotym lnem i czarnym sezamem.
Zostawić do podrośnięcia a potem piec w zależności od grubości 10 - 15 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.
Wystudzić na kratce lub zostawić na blasze aż wystygną.




A razem ze mną wypiekali :




13 komentarzy:

  1. Pyszne paluchy upiekłaś Ewo :-) Fajnie sie razem wypiekało :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za wspólne wypiekanie śliczne ci wyszły , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałyśmy podobny pomysł na cebulkę :) z którą zawijaski były równie smakowite jak z czosnkiem.
    Dzięki za wspólne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za wspólne wypiekanie i do następnego !

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki dziewczyny za wspólny weekend z pieczeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Podwójnie zdrowe bo czosnek i cebula :) dziękuję za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie Ci wyszły, dzięki za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz rację, najlepsze ciepłe, ale podgrzane chwilkę w piekarniku są pyszne nawet drugiego dnia - sprawdziłam! Dziękuję za wspólne pieczenie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne ci wyszły. Podoba mi się dodatek prażonej cebulki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też prażonej cebulki dołożyłam :) Smak w połączeniu z czosnkiem okazał się strzałem w dziesiątkę! Dzięki za wspólne wypiekanie i pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają pysznie dzięki za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.