niedziela, 25 września 2016

Kawowy sernik

Dziś coś dla wielbicieli serników i kawy.
Pyszny puszysty i bardzo kremowy sernik kawowy.
Nie wiem czy sekretem tego, że jest tak delikatny było długie pieczenie w niższej temperaturze, bo na próbę upiekłam go właśnie w ten sposób.
W trakcie pieczenia sernik wyrósł tylko troszkę i po upieczeniu tylko minimalnie opadł.
A serniczek wyszedł bardzo delikatny i kremowy.
Następnym razem tez upiekę w niższej temperaturze, zobaczę czy też taki wyjdzie.



1 kg sera do serników ( w wiaderku )
4 jajka
1 budyń waniliowy
1 łyżka cukru waniliowego
1/2 szk cukru
3 łyżki kawy rozpuszczalnej ( w granulkach )
400 g jogurtu greckiego

dodatkowo :
150 g okrągłych biszkoptów
kawa ziarnista w czekoladzie
złote i białe perełki cukrowe Cukieteria
sos do deserów toffi ( polewa ) Fanex

Piekarnik nastawić na 125 stopni i na dno piekarnika ustawić naczynie z wodą.
Dno tortownicy o średnicy 23 cm ( u mnie silikonowa z ceramicznym dnem ) wysmarować cieniutko masłem i rozłożyć dwie warstwy biszkoptów.
Żółtka utrzeć z 1/2 cukru i cukrem waniliowym ale nie za długo, dodać budyń i jogurt, chwilę mieszać.
Dodać ser, dokładnie wymieszać.
Białka ubić z drugą połową cukru, połowę piany dodać do masy serowej i delikatnie wymieszać.
Potem dodać resztę piany i wsypać kawę ( najlepiej taką w granulkach ) i znów bardzo delikatnie wymieszać masę, przełożyć ją do formy i wstawić formę do piekarnika.
Sernik piec około 150 minut, po upieczeniu wystudzić i schłodzić w lodówce.
Przed podaniem polać sosem toffi i udekorować ziarnami kawy w czekoladzie oraz złotymi i białymi perełkami cukrowymi.

6 komentarzy:

  1. Oj, wzdycham do niego:) Piękny i na pewno pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mężowi tak zasmakował, że prawie już nie ma :)

      Usuń
  2. W jakiej wielkości tortownicy piekłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heniu 23 cm, już edytowałam i wpisałam :) dzięki, że spytałaś bo nie zauważyłam, że nie podałam średnicy :)

      Usuń
  3. wygląda rewelacyjnie :) skusiłabym się na duży kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.