czwartek, 28 czerwca 2012

Żeberka marchewkowo pieczarkowe

                    Kupiłam piękny i gruby pasek żeberek. Podpiekłam je na rumiano i udusiłam z marchewką i pieczarkami a sos zagęściłam. Podałam je z kaszą jęczmienną.


składniki :
1 kg żeberek
3 marchewki
2 duże pieczarki
1 mała cebula
2 łyżki posiekanego koperku
sól do smaku
pieprz do smaku
przyprawa ognisty smok do smaku
2 łyżki sosu sojowego
ok. 350 ml bulionu mięsno warzywnego
1 łyżka mąki pszennej
5 łyżek mleka
3 łyżki oleju

sposób przygotowania :
Żeberka umyć i osuszyć, pokroić na paski miedzy kostkami.
Na patelni rozgrzać olej, ułożyć żeberka i podsmażyć na rumiano z obu stron.
Pieczarki, marchewkę i cebule pokroić.
Marchew w plastry a pieczarki i cebule w kostkę.
Gdy mięso się przyrumieni wrzucić cebule i podsmażyć.
Następnie dodać marchewkę i pieczarki i również chwilkę smażyć.
Gdy wszystko się przyrumieni dodać wszystkie przyprawy, koperek i podlać bulionem.
Przykryć pokrywką i dusić na małym ogniu do miękkości.
Powstały sos zagęścić mąką rozrobioną z mlekiem i zagotować.
Żeberka podawać np. z kaszą jęczmienną.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.