niedziela, 8 lipca 2012

Deser truskawkowo migdałowy

                                 Nadal testuję babeczki firmy Dan Cake. Babeczki są tak delikatne i kruchutkie, że w paczce są jakieś połamane. Ale aby nic nie wyrzucić, bo są bardzo smaczne wykorzystałam je do zrobienia deseru truskawkowo migdałowego.


50 g migdałów ( użyłam całych )
6 kruchych gotowych babeczek ( Dan Cake )
8 dużych świeżych truskawek
1 mała śmietana 36 % ( 200 g )
1 łyżka cukru
odrobina niebieskiego barwnika

Migdały zalać wrzątkiem i sparzyć.
Po chwili odcedzić i obrać je i podzielić na połówki.
Do miseczki wlać ponownie wodę, dodać niebieski barwnik, wymieszać i wrzucić połówki migdałów na około godzinę.
Po tym czasie migdały odsączyć i wysypać na ręcznik papierowy i wysuszyć.
Przygotować dwa naczynia do deseru ( ja użyłam kieliszków ).
Babeczki wrzucić do rozdrabniacza i zmiksować.
Rozłożyć po równo do kieliszków.
Następnie umyte i pozbawione szypułek truskawki również zmiksować ( moje były bardzo słodkie, więc nie dodałam cukru ) i także rozłożyć do obu kieliszków.
W miseczce umieścić śmietanę, dodał łyżkę cukru i ubić na sztywno, po czym nałożyć na warstwę truskawek.
Na koniec posypać migdałami i udekorować listkami np. melisy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.