czwartek, 19 lipca 2012

Paprykowe gołąbki

                                      Robiąc gołąbki odłożyłam trochę farszu, dodałam świeżej papryki i wyszły fajne paprykowe gołąbki. Dla smakoszy papryki i gołąbków to super propozycja.


2,5 szk ugotowanego ryżu parabolicznego
250 g łopatki wieprzowej
1 cebula
1 jajko
1 czerwona papryka
2 łyżki świeżego posiekanego koperku
sól do smaku
pieprz do smaku
4 łyżki koncentratu pomidorowego
woda
8 sparzonych liści ze świeżej kapusty
4 liście do wyłożenia

Do miski wsypać ugotowany ryż.
Mięso zmielić, paprykę oczyścić i pokroić w kosteczkę.
Cebulę pokroić również w kostkę i podsmażyć na łyżce oleju.
Do ryżu dodać paprykę, podsmażoną cebulę, posiekany koperek, jajko, zmielone mięso oraz przyprawy i wymieszać masę.
Na każdy ze sparzonych liści nałożyć porcję masy i zawinąć gołąbki.
Na dnie garnka ułożyć dwa liście, na nie ułożyć gołąbki, zakryć dwoma liśćmi.
W wysokim naczyniu rozrobić koncentrat z woda ( wody tyle aby prawie zakryła gołąbki ) i dusić do miękkości kapusty.
Do gołąbków można zrobić sos np. pomidorowy.

1 komentarz:

  1. Ja cię kręcę!Ale zrobiłaś mi smaczka na te gołąbki. Wyglądają obłędnie pysznie! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.