piątek, 24 sierpnia 2012

Szare kluski

                        W moim rodzinnym domu mama często je robiła. Kluski były jedzone ze skwarkami ale też z mlekiem. Ja jako, że nie lubię mleka zawsze jadałam je okraszone. A teraz sama zrobiłam je pierwszy raz.


500 g ziemniaków ( obranych i umytych )
1 jajko
5 łyżek mąki
1/2 łyżeczki soli
kawałek cienkiej kiełbasy lub wędzonego boczku na skwarki

Kiełbasę lub boczek pokroić w kostkę i podsmażyć.
Ziemniaki zetrzeć na tarce do ziemniaków.
Tak przygotowane przełożyć do czystej ściereczki lub podwójnie złożonej gazy i odcisnąć sok nad miską.
Wylać uzyskany sok, ale skrobię jaka pozostała na dnie miski zostawić.
Do miski ze skrobią wrzucić odciśnięte i wyjęte ze ścierki ziemniaki.
Wbić jajko, dodać sól i mąkę i wymieszać ciasto.
W garnku zagotować osoloną wodę.
Masę ziemniaczaną przełożyć na płaski talerz i za pomocą łyżki maczanej w wodzie oddzielać małe porcje masy tworząc kluski i zrzucać je z łyżki do wody.
Kluski gotować od wypłynięcia około 5 minut.
Po ugotowaniu wyłożyć kluski na talerz i okrasić skwarkami.
Można podać do szarych klusek surówkę np. z kiszonej kapusty.

5 komentarzy:

  1. Bardzo pięknie podane =) z chęcią bym posmakowała tych kluseczek

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewuś u nas tu nazywamy te kluski siwulce.

    Pewnie co region to inna nazwa ale równie smaczne.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój mąż oddał by za nie wszystko:)świetny pomysł na obiad.

    OdpowiedzUsuń
  4. W dawnych latach to kluski kudłate z kozim mlekiem.
    Jak mnie najdzie ochota to robię ale z cebulką na szmalcu.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.