poniedziałek, 12 listopada 2012

Żurawinowe jabłuszka

                             Kupiłam słoiczek żurawiny. Wykorzystałam połowę i aby nie zmarnować reszty zrobiłam smaczną konfiturę z jabłkami. Wykorzystam ją do ciast.


  • 450 g jabłek ( po obraniu i usunięciu gniazda nasiennego )
  • 4 łyżki konfitury z żurawiny
  • 6 łyżek cukru
  • 100 ml wody
PRZYGOTOWANIE:
Jabłka umyć, obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Na patelnię przełożyć starte jabłka, wlać wodę i dusić 10 minut. Następnie dodać cukier i dusić kolejne 10 minut od czasu do czasu mieszając. Po upływie tego czasu dodać żurawinę i nadal dusić 10 minut. Gotową konfiturą napełnić małe słoiczki ( u mnie wyszły 3 ) i szczelnie zakręcić zakrętkami. Słoiczki można zapasteryzować jeżeli chcemy je dłużej przechowywać. Konfitura dobrze smakuje do ciast lub racuchów.


4 komentarze:

  1. Ewo,
    jabłka z żurawiną to pyszny duet.
    Ciasta będą wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber mam taką nadzieję, że ciasta będą wspaniałe.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Hej:-)
    Nie probowalam jeszcze jablek z zurawina,ale musi byc to cos naprawde dobrego.W Szwecji zurawina jest bardzo popularna i doceniana.Rosnie w wielu miejscach,nawet blisko mojego domu.Podmokly teren sprzyja a najlepiej ja zbierac,gdy juz jest po pierwszych przymrozkach.
    -Usciski-Halinka-

    OdpowiedzUsuń
  3. w moich regionach żurawiny mało jest, a takiej świeżej to nie mam możliwości zbierania. Zazdroszczę Ci, że masz do niej dostęp. A pyszna jest suszona i w ogóle dobra na drogi moczowe.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.