środa, 21 sierpnia 2013

Mielone w chlebie

                            Jakiś czas temu oglądałam jeden z odcinków programu " Ewa gotuje ". Zaciekawiły mnie kotlety z piersi indyka panierowane w krojonym chlebie.  A, że nie miałam indyka postanowiłam zrobić ale swoją wersję tych kotletów. Zrobiłam więc ze świeżej szynki wieprzowej. Kotlety wyszły smaczne, soczyste a panierka chlebowa bardzo chrupiąca, czyli tak jak lubię. Następnym razem pokombinuję ze środkiem, bo taka forma kotletów przypadła mi do gustu.

  • 400 g świeżej szynki wieprzowej
  • 1/2 szk prażonej cebulki
  • 2 ząbki czosnku
  • sól do smaku
  • pieprz kolorowy do smaku
  • kilka łyżek zimnej wody
  • kilka kromek chleba ( może być czerstwe )
  • 2 jajka
  • olej do smażeniaczytaj dalej :

  • Od kromek chleba odciąć skórki i pokroić miękisz w kostkę lub paseczki i położyć na talerzu. Jajka rozbełtać na talerzu z odrobiną soli. Mięso umyć i zmielić w maszynce do mięsa na grubym sitku i przełożyć je do miski. Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek oraz prażoną cebulkę i przyprawy oraz wodę i wyrobić masę. Na patelni rozgrzać olej. Z masy mięsnej formować kotlety, zanurzać je w jajku a następnie w pokrojonym chlebie.' Formować kotlety uklepując aby chleb przywarł do mięsa. Kłaść je na patelni z olejem i smażyć na złoto brązowy kolor z obu stron. Te kotlety należy smażyć trochę dłużej niż zwykłe bo są grubsze.' Podawać na gorąco bo wtedy są najlepsze a chleb fajnie chrupie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.