czwartek, 10 października 2013

Żeberka w ketchupowej glazurze

                            Nie wiem jak Wy sadzicie, ale ja uważam że żeberka to jedno z najlepszych mięs. Dobrze przygotowane są smaczne, soczyste i co ważne można je zrobić na wiele sposobów. Ostatnio robiłam zapiekane na kapuście kiszonej a teraz wymodziłam w ketchupie. Duszone żeberka są po prostu pyszne a takie bardzo nam smakowały.


rozwiń i czytaj przepis :

  • 1 kg żeberek
  • 1 mała cebula
  • 3/4 szk pikantnego ketchupu
  • sól do smaku
  • pieprz czosnkowy do smaku
  • pieprz cayenne do smaku
  • zioła dalmatyńskie do smaku
  • 3 łyżki octu balsamicznego
  • 2 łyżki oleju

Żeberka umyć, osuszyć i pokroić na kawałki. Oprószyć przyprawami, dodać ocet balsamiczny i chwilę masować żeberka aby przyprawy pokryły mięso. Tak przygotowane żeberka odstawić na minimum 30 minut. Po tym czasie na patelni lub w szerokim rondlu rozgrzać olej, włożyć mięso i podsmażyć. Potem dodać pokrojoną w kostkę cebulę i dalej chwilę smażyć aż cebula się zeszkli. Żeberka polać ketchupem, podlać odrobiną wody i pod przykryciem dusić do miękkości od czasu do czasu kawałki mięsa obracając. Gdy będą miękkie podawać z ulubionymi dodatkami.



2 komentarze:

  1. Witaj.Bardzo ciekawy blog.Śliczne zdjęcia,smakowite dania.Dodałem Twojego bloga do listy blogów do których często zaglądam.Trochę "pobuszowałem" po Twoim blogu,ale było warto.Pozdrawiam Chhristopher

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, bardzo się cieszę ze mój blog przypadł Ci do gustu.
      Dziękuję i pozdrawiam, Ewa :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.