środa, 20 listopada 2013

Chleb z dynią i imbirem

                                Piekłam już bułki z dynią a dziś upiekłam chleb z dynią i imbirem. Nie miałam świeżego ale użyłam w proszku. Chleb wyszedł smaczny i niestety już go nie ma, bo chłopaki jak się dorwali do niego to cały spałaszowali. A taki świeżutki chleb jak wiadomo jest niezdrowy ale za to najsmaczniejszy. I jak tu się powstrzymać od pokus jak w domu tak pięknie chlebem pachnie ?


rozwiń i czytaj przepis :
500 g mąki pszennej typ 500
150 g mąki żytniej typ 720
300 ml letniego mleka 3,2%
50 g świeżych drożdży
200 g dyni
1 czubata łyżeczka imbiru w proszku ( można użyć 2 łyżki świeżego startego )
1 łyżka cukru
1,5 łyżeczki soli morskiej
6 łyżek oleju rzepakowego
2 łyżki mieszanki mix Italia ( pestki dyni, słonecznika i orzeszki piniowe )

Drożdże rozetrzeć na płyn z cukrem.
Wlać letnie mleko, olej, wsypać mąkę i sól.
Następnie na drobnych oczkach na tarce zetrzeć dynię, wsypać imbir ( jeśli mamy świeży możemy użyć świeżego, tak około 2 czubate łyżki po starciu także na drobnych oczkach.
Wyrobić ciasto, oprószyć je mąką i zostawić przykryte ściereczka do wyrośnięcia.
Gdy podwoi objętość ponownie wyrobić i przełożyć do foremki keksowej spryskać wodą i posypać ziarnami.
Formę z ciastem ponownie zakryć ściereczką aby ciasto nie wyschło i zostawić do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto wstawić z blaszką do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 30 minut.
Po tym czasie temperaturę zmniejszyć o 10 stopni i piec kolejne 30 minut.
Upieczony chleb wystudzić na kartce.
Podawać z masłem lub innymi dodatkami.


7 komentarzy:

  1. Chleb wygląda rewelacyjnie, ciekawe dodatki.

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie da się :) A przynajmniej ja nie potrafię...
    Z imbirem musiał smakować wyjątkowo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak nie da się. a chlebek smaczny był. Następnym razem dla porównania dodam świeżego imbiru.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.