piątek, 27 czerwca 2014

Ciasto francuskie

                           Bardzo długo zabierałam się do zmierzenia z domowych ciastem francuskim. I wczoraj tak się zawzięłam, że zabrałam się do roboty i zrobiłam. Ciasto francuskie wcale nie jest trudne do zrobienia ale wymaga czasu i sprawnych rąk, bo trzeba się nawałkować, oj trzeba. Ale uwierzcie mi, warto.


rozwiń i czytaj przepis :
400 g mąki koszalińskiej typ 500
1 jajko
1 łyżeczka soli
200 ml wody
400 g masła ( zimne )


Do miski wsypać mąkę i zrobić dołek.
Wodę wymieszać z solą, wlać do dołka i wbić jajko.
Zagnieść elastyczne ciasto a potem włożyć je do woreczka lub zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na co najmniej 30 minut.
Potem ciasto wyjąć, rozwałkować na duży w miarę okrągły placek ( boki powinny być cieniej rozwałkowane ).
Na środek położyć rozwałkowane lekko masło.
Potem na masło założyć dwa boki a potem kolejne dwa tworząc kopertę.
Ciasto wałkować na dłuższy placek pamiętając o wałkowaniu w jednym kierunku, czyli od siebie.
Potem ciasto złożyć na trzy i włożyć do lodówki na godzinę.
Potem ciasto wyjąć z lodówki ułożyć tak jak wałkowaliśmy i obrócić je pod kątem 90 stopni i wałkować znowu od siebie.
Ponownie ciasto złożyć na trzy i ponownie schować je do lodówki na godzinę.
Czynność tę powtórzyć kilka razy ( u mnie 6 ).
Gotowe ciasto użyć do wypieków na słono lub słodko.
Nadmiar ciasta można rozwałkować, zawinąć w rulon na papierze do pieczenia, szczelnie zawinąć w folię i schować do zamrażarki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.