piątek, 20 czerwca 2014

Tarta z kiełbasą i warzywami

                                    Jakiś czas temu miałam okazję testować przyprawy Bella Bis. I znów mam okazję testować kolejne produkty tej firmy. Pierwsza partia mile mnie zaskoczyła smakiem, wydajnością, składem i opakowaniem. Tak więc mam nadzieję, że i tym razem się nie zawiodę. Dziś przygotowując tartę użyłam kilku przypraw i było pysznie.


rozwiń i czytaj przepis :
CIASTO :
1 żółtko
4 łyżki zimnej wody
250 g mąki pszennej typ 500
125 g margaryny
1/3 łyżeczki soli

NADZIENIE :
3 czerwone cebule
250 g kiełbasy podwawelskiej
200 g kalafiora
1 czerwona papryczka chili
1/2 szk groszku konserwowego
1/2 szk marchewki konserwowej
4 łyżki posiekanej natki pietruszki
1 szk jogurtu greckiego
1 szk gęstej śmietany 18 %
2 jajka
150 g żółtego sera
1 łyżka mąki
sól
pieprz
chili grys Bella Bis
czosnek niedźwiedzi Bella Bis
papryka ostra wędzona Bella Bis

CIASTO :
Do miski robota wsypać mąkę, dodać pozostałe składniki i połączyć ze sobą.
Potem szybko zagnieść ciasto, zawinąć w folię spożywczą i włożyć ciasto do lodówki na godzinę.
Następnie ciasto rozwałkować na duże koło i wyłożyć nim formę do tarty o średnicy 28 cm wysmarowanej margaryna i wysypanej bułką tartą.
Ciasto ponakłuwać, włożyć do środka formy papier do pieczenia i wsypać coś co obciąży papier ( ja użyłam ryż ale może być fasola ).
Ciasto podpiec 15 minut w 200 stopniach a potem jeszcze 5 minut bez obciążenia.

NADZIENIE :
Przygotować wszystko na nadzienie.
Pokrojoną w piórka cebulę podsmażyć z pokrojoną papryczką chili.
Potem dodać pokrojoną w plasterki kiełbasę i podzielonego na małe różyczki kalafiora.
Chwilę wszystko smażyć i przestudzić.
Do miski przełożyć jogurt i śmietanę oraz starty ser ( odrobinę zostawić do posypania wierzchu tarty ), natkę, przyprawy i przestudzone podsmażone składniki oraz odsączoną marchewkę i groszek.
Nadzienie wymieszać.

Na podpieczony spód wyłożyć nadzienie, posypać startym serem i wędzoną papryką.
Tartę wstawić do piekarnika ale już z temperaturą 180 stopni i zapiekać 30 - 35 minut.
Gotową tartę kroić po około 10 minutach.
Można polać ketchupem.

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.