poniedziałek, 5 stycznia 2015

Tarta z ciecierzycą, łososiem i kurkami

                                    Nie robię zbyt często tart, choć wbrew pozorom nie są trudne do zrobienia. Jak wiadomo tarta może być na słodko i wytrawna. Ja dziś mam wytrawną i do swojej dodałam między innymi, wędzonego łososia, kurki i ciecierzycę. Tarta jest smaczna i syta. Do przygotowania tarty miałam pomocnika w postaci mojego młodszego synka, który wylepił mi ciastem formę do tarty. Dobrze, że garnie się do kuchni tylko ciekawe na jak długo ?



CIASTO :
375 g mąki pszennej typ 500
250 g margaryny do pieczenia
1 duże jajko
1/3 łyżeczki soli

WYPEŁNIENIE :
1,5 szk ugotowanej ciecierzycy Piątnica
350 g wędzonego łososia
150 g blanszowanych kurek ( u mnie mrożone )
1 cebula biała
1/2 czerwonej cebuli
1/2 czerwonej papryki
4 duże jajka
1 śmietana 18 % gęsta ( 330 g )
300 g żółtego sera
2 gałązki natki selera
1 łyżka suszonych pomidorów w igiełkach Piątnica
sól do smaku
czarny pieprz do smaku
chili do smaku
papryka słodka do smaku

CIASTO :
Mąkę wsypać do miski, wbić jajko, dodać sól i na tarce o grubych oczkach zetrzeć margarynę.
Połączyć składniki i zagnieść ciasto.
Formę do tarty o średnicy 28 cm wysmarować margaryną i wysypać bułką tartą i wylepić formę ciastem i nakłuć widelcem.
Formę wstawić do lodówki na godzinę a potem ciasto podpiec przez 15 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.
Podpieczony spód schłodzić/

WYPEŁNIENIE :
Na patelni podsmażyć na odrobinie oleju obie cebule pokrojone w półplasterki a potem dodać rozmrożone kurki i chwilę smażyć, przestudzić/
Łososia i paprykę pokroić w kostkę ale łososia w grubszą a paprykę drobniej.
Ser zetrzeć na tarce, seler posiekać.
Wszystkie składniki przełożyć do miski, dodać śmietanę i rozbełtane jajka oraz przyprawy i wszystko wymieszać.

Na podpieczone ciasto wyłożyć nadzienie tarty i zapiekać w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 30 minut a potem jeszcze około 10 w temperaturze 180 stopni ( w zależności od piekarnika ).


5 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.