sobota, 18 kwietnia 2015

Łopatka duszona

               Łopatka duszona to pyszna propozycja obiadowa. Można podać ją z ziemniakami, kaszą, pieczywem lub surówką. Możliwości jest wiele, zależy co lubimy i na jakie zestawienia stawiamy. Ja podałam ją tradycyjnie z ziemniakami i mizerią.

A łopatkę podałam na talerzu z kolekcji New Hollis Platin z Porcelana Bogucice



1/2 świeżej łopatki bez kości
1 duża cebula
6 płatków suszonego czosnku
1 szt esencji do sosu pieczeniowego ( 1 łyżka )
sól morska do smaku
papryka słodka do smaku
pieprz czarny do smaku
ok. 2 szk rosołu do podlewania
3 łyżki oleju

W szerokim rondlu rozgrzać olej.
Mięso umyć, osuszyć i pokroić w sporą kostkę.
Wrzucić do rondla i smażyć nie mieszając aż mięso się podsmaży na rumiano.
Następnie każdy kawałek mięsa obrócić ale osobno nadal nie mieszając i tak samo podsmażyć drugą stronę.
Na mięso wrzucić płatki czosnku, i dość grubo pokrojoną cebulę, dodać przyprawy oraz esencję i podlać około 1/4 szk rosołu.
Dusić pod przykryciem, gdy rosół odparuje przemieszać delikatnie i znów podlać rosołem.
I tak podlewać do momentu aż mięso będzie miękkie a powstałego sosu niewiele.

I tradycyjnie zapraszam do lektury gazetki. jeśli jesteście ciekawi co dobrego czeka koniecznie zajrzyjcie, wystarczy kliknąć na fotkę i oglądać



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.