sobota, 27 lutego 2016

Krem borowikowy z tortellini

Dziś zupa z suszonych prawdziwków.
Ugotowałam do niej tortellini.
Jak nie lubicie delikatnych grudeczek to możecie dodatkowo zupę przetrzeć przez sito.
Ja podałam ją zblendowaną bez przecierania.
Zupa smaczna choć na kostkach rosołowych.
Ale chyba mnie za nie nie zlinczujecie ???


250 g tortellini z ricottą i szpinakiem

4 solidne garści suszonych prawdziwków
1 marchewka
1 duży ząbek czosnku
1/2 cebuli
100 g dowolnego serka topionego
ok. 1,5 l wody 
2 kostki rosołowe drobiowe
1/2 szk śmietany 30 %
do smaku :
sól
pieprz
papryka wędzona
2 łyżki oleju rzepakowego

Tortellini ugotować według opisu na opakowaniu i wyjąć na talerz łyżką cedzakową.
Grzyby namoczyć a potem łyżką cedzakową przełożyć do garnka.
Wlać wodę, dodać pokrojoną w plastry marchewkę oraz kostki ( jeśli macie domowy bulion lub rosół to użyjcie go pomijając kostki i wodę ) i gotować do miękkości.
Na patelnię wlać odrobinkę oleju i wrzucić pokrojoną cebulę, zeszklić ją a potem dodać pokrojony czosnek i smażyć chwilkę.
Cebulę i czosnek przełożyć do garnka z grzybami i marchewką, dodać serek i przyprawy do smaku i zagotować.
Odłożyć kilka plasterków ugotowanych grzybów do dekoracji.
Wszystko w garnku zmiksować blenderem i na koniec dodać zahartowaną śmietankę w odrobinie zupy.
Wymieszać i ewentualnie jeszcze doprawić.
Na talerze rozlać zupę, nałożyć tortellini i udekorować odłożonymi grzybami i natką pietruszki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.