czwartek, 18 sierpnia 2016

Pyszne tarteletki z bitą smietaną i borówkami

Dziś mam dla Was mega pyszne tarteletki z bitą śmietaną i borówkami.
Korzystajcie z borówek póki jeszcze są. 
Można dać zamiast borówek jagody bo o dziwo jeszcze w lasach są, może nie wszędzie ale ostatnio widziałam w moim rejonie, że jeszcze sporo ich jest na jagodzinach.
Maliny też się świetnie sprawdzą ale ja mam z borówkami.
I do tego pyszny sos czekoladowy/


Ciasto :
200 g mąki pszennej typ 500 klik
50 g mąki ryżowej klik
2 żółtka
1 szczypta soli
1 czubata łyżka cukru
125 g masła
1 łyżka zimnej wody

Dodatkowo :
250 ml śmietany kremówki 36 %
cukier do smaku
borówki
mięta do dekoracji 
sos czekoladowy klik

Wszystkie składniki na ciasto połączyć w robocie z założonymi nożami do siekania.
Potem wyjąć ciasto na blat, szybko uformować w kulę i zawinąć w folię spożywczą a potem włożyć do lodówki na co najmniej 30 minut.
Foremki do tarteletek o średnicy 12 cm wysmarować masłem i wysypać bułką tartą.
Schłodzone ciasto podzielić na 6 części i każdą z nich rozwałkować na kółka a potem wylepić nimi foremki.
Ciasto nakłuć widelcem i i tak przygotowane foremki z ciastem wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 20 minut.
Upieczone spody wystudzić na kratce.
Mocno schłodzoną śmietanę ubić z cukrem do smaku i wypełnić za pomocą szprycy spody na tarteletki śmietaną.
Na koniec udekorować umytymi borówkami i listkami mięty oraz polać sosem czekoladowym.
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.