środa, 5 kwietnia 2017

Jagodowy murzynek

Dziś częstuję Was pysznym ciastem.
Jest puszyste i wilgotne.
Nagrzanie piekarnika zajmuje więcej czasu niż przygotowanie ciasta.
Robiąc to ciasto inspirowałam się przepisem Sylwii.
Czytając komentarze a były różne, na przykład że ciacho rewelacyjne albo nie dopiekło się postanowiłam i ja się z nim zmierzyć.
U mnie czas pieczenia wynosił 55 minut, więc musicie dostosować go do swoich piekarników.
Ale ciacho jest smaczne i faktycznie jak zapewnia autorka jest tanim ciastem.
Ja zamiast dżemu dałam jagody ze słoika i zamiast margaryny dałam olej i następnym razem pominę cynamon.
A i dałam 1/4 szk więcej mąki bo ciasto wydawało mi się zbyt płynne ale tu też chyba zależy od producenta mąki, bo jak wiadomo mąką mące nie równa.
Podsumowując ciacho idealne na zbliżające się Święta.



1 i 1/4 szk mąki pszennej typ 500 KlosPol
2 łyżki kakao
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/2 szk cukru
1 łyżeczka cynamonu
1/3 szk oleju rzepakowego
1 duże jajko
4 łyżki jagód ze słoika ( takich w cukrze )

cukier poder do posypania

Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
Keksówkę o wymiarach 11 x 25 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
W misce umieścić wszystkie składniki i wymieszać najlepiej rózgą.
Ciasto przelać do foremki i od razu wstawić do piekarnika.
Piec od 55 - 60 minut.
Po upieczeniu wystudzić w uchylonym piekarniku i posypać cukrem pudrem.




2 komentarze:

  1. Bardzo się cieszę, że zainspirowalam :))
    Wygląda pysznie!
    Brawo!
    http://ostra-na-slodko.pl/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.