wtorek, 20 listopada 2018

Ruskie z kleikiem ryżowym

Dziś kolejny przepis na ruskie pierogi ale z dodatkiem kleiku ryżowego.
Zamiast smażonej cebulki dodałam prażoną ale domową.
Wbrew pozorom przygotowanie takiej cebuli nie jest trudne.
Kleik fajnie związuje farsz gdy okaże się, że jest zbyt luźny za sprawą złego gatunku ziemniaków.
Tak więc do dzieła i lepimy pyszne, domowe pierogi.


ruskie z kleikiem ryżowym

Ruskie z kleikiem ryżowym

ruskie z kleikiem ryżowym - składniki

Farsz :
500 g twarogu
750 g ugotowanych ziemniaków
1 szk prażonej cebulki ( domowej )
3/4 szk kleiku ryżowego
sól do smaku
pieprz do smaku

Ciasto :
500 ml ciepłej wody ( prawie gorącej )
4 łyżki oleju
1 łyżka soli

ruskie z kleikiem ryżowym - przygotowanie

Ugotowane i ostudzone ziemniaki zmielić, dodać kleik i cebulkę.
Doprawić do smaku.

Składniki ciasta wymieszać w misce a potem zagnieść gładkie ciasto.
Gotowe ciasto zakryć miską i zostawić na pół godziny.

Potem ciasto dzielić na porcje i wałkować na cienkie placki.
Wycinać kółka ( u mnie średnica 10 cm ).
Na kółkach kłaść porcje farszu i zlepiać pierogi.
Układać na ściereczce i zakrywać je aby nie wyschły.

Gotowe pierogi wrzucać na wrzątek i gotować kilka minut od wypłynięcia.
Wyjmować łyżką cedzakową i podawać okraszone lub odsmażane z surówką.

Ruskie z kleikiem ryżowym

2 komentarze:

  1. szukam dobrego przepisu na pierogi nie potrafię ich zrobić choć kilkakrotnie próbowałam je robić,albo ciasto mam zbyt twarde albo farsz zbyt rzadki. Przymierzam się do twojego przepisu.Nie mam bloga jestem babcią i chcę zrobić coś dla moich wnucząt. Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba znaleźć złoty środek na swoje dobre ciasto. Ja kombinuję i jakoś zawsze wychodzą. Proszę spróbować i dać znać jak się udały. Pozdrawiam.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.