wtorek, 3 kwietnia 2012

Babka białkowa z morelami i rodzynkami

                    Jeszcze po tłustym czwartku miałam zamrożone białka. Widząc na jednej ze stron przepis na babkę na białkach postanowiłam upiec swoją wersję. I tak oto powstała moja babka białkowa z morelami i rodzynkami.


Babka białkowa w całej okazałości


składniki :
10 białek
1,5 szk mąki luksusowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szk cukru
1 cukier waniliowy ( 6g )
125 g margaryny Kasia
3/4 szk rodzynek
1 szk suszonych moreli
Lukier :
3/4 szk cukru pudru
odrobina czerwonego barwnika spożywczego
2 łyżki soku z cytryny
kolorowa posypka do ciast

Babka w przekroju

sposób przygotowania :
Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia.
Margarynę stopić i ostudzić.
Morele pokroić w kostkę.
Do mąki dodać rodzynki i morele i wymieszać.
Białka wlać do miski robota i ubić na sztywną pianę z cukrem i cukrem waniliowym.
Do ubitych białek wlewać małym strumieniem wlewać margarynę nadal miksując.
Zmniejszyć obroty i dodawać mieszankę mąki z rodzynkami i morelami.
Całość połączyć.
Gotową masę przelać do formy babkowej z kominkiem ( ja użyłam silikonowej ).
Wstawić formę do piekarnika nagrzanego do 175 stopni na 45 minut.
Po upieczeniu wyjąć babkę i przestudzić.
Utrzeć cukier puder z barwnikiem i sokiem cytrynowym i posmarować nim jeszcze letnią babkę aby lukier się ładnie rozpłynął.
Na koniec posypać po wierzchu babki posypkę.

1 komentarz:

  1. jeśli można ciasta darzyć uczuciami, to ja zakochałam się w tej babce. Urzekła mnie wyglądem, oczarowała tym co ma w środku. Gdyby to był Pan Mazurek Wielkanocny powiedziałabym, że chętnie bym schrupała! :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.