niedziela, 15 lipca 2012

Ciacho z jagodami

                            Nabrałam ochoty na szybkie ciasto z bitą śmietaną i jagodami. Jagody miałam już zamrożone, ale wyjęłam jeden woreczek i są dwa ciacha.


1,5 szk jagód ( użyłam rozmrożonych )
600 ml śmietany 30%
2 śmietan fixy
4 łyżki cukru
Biszkopt :
6 jajek ( miałam małe )
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka cukru waniliowego
4 łyżki cukru
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
odrobina niebieskiego barwnika
herbata miętowa do nasączenia biszkoptu
 
Obie mąki przesiać razem z proszkiem do pieczenia.
Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę z cukrem i cukrem waniliowym.
Żółtka wymieszać z barwnikiem i dodać do piany.
Miksować na małych obrotach.
Następnie dodać mąki i delikatnie wymieszać.
Tortownicę o średnicy 23 cm wysmarować margaryną lub masłem ( ale tylko dno ) i wysypać bułką tartą.
Wlać masę biszkoptową do tortownicy i piec w nagrzanym do 150 stopni piekarniku przez 40 minut.
Po upieczeniu wyjąć z formy, odwrócić górą do dołu i wystudzić.
Po ostudzeniu przekroić na dwa krążki.
Krążki położyć na dwa talerze i nasączyć je herbatą.
Śmietanę chwilę ubijać, następnie dodać śmietan fixy zmieszane z cukrem i ubić na sztywno.
Śmietanę rozłożyć po połowie na biszkopty.
Na koniec wyłożyć jagody i schłodzić ciasta przez minimum 30 minut w lodówce.

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.