środa, 18 lipca 2012

Granatowe jabłka

                          Uwielbiam owoc granatu. Postanowiłam zamknąć go w słoiku z jabłkami. Wyszedł z tego pyszny dżemikowy duet.


1,5 kg jabłek
( obranych i pokrojonych na kawałki )
1 duży granat
1 szk cukru

Jabłka wrzucić na głęboką patelnię i smażyć 10 minut.
Dodać cukier i mieszać aż się rozpuści.
Po około pięciu minutach dodać pestki granatu i wymieszać.
Dżem nakładać do wcześniej wyparzonych słoiczków.
Jeśli chcemy dżem szybko użyć to wystarczy zakręcić gorący dżem.
Natomiast jeśli chcemy dłużej go przechowywać to pasteryzujemy 15 minut.

2 komentarze:

  1. Ah, Granaty :)
    Bardzo, bardzo dobre owoce (słyszałam, że Grecy uważają, że to właśnie granaty, a nie jabłka rosły na "drzewie mądrości" w Edenie).
    Myślę, że mogę zrobić coś takiego i włożyć konfiturę do szarlotki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewa świetny pomysł:) tak sobie pomyślałam, ze zrobię coś takiego z jagodami bo właśnie dzisiaj walczę z tymi owocami. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.