środa, 21 listopada 2012

Chleb ziemniaczany

                                    Będąc jakiś czas temu w Szymbarku kupiłam chleb ziemniaczany i domowe wędliny. Chleb był bardzo smaczny, więc postanowiłam sama taki chlebek upiec, tym bardziej że sama piekę pieczywo. Wyszedł równie smaczny i taki puszysty. Chleb zjedliśmy praktycznie jeszcze ciepły, choć to niezdrowe. Do chleba było masełko i dżemik. Pyszności.


  • 500 g mąki pszennej typ 500
  • 300 g ugotowanych w mundurkach ziemniaków
  • 5 łyżek oleju
  • 1 łyżka soli ( płaska )
  • 1 łyżka cukru
  • 50 g świeżych drożdży
  • 1,5 szk letniej wody ( ale nie za ciepłej )
PRZYGOTOWANIE:
Ugotowane w osolonej wodzie ziemniaki wystudzić, obrać i zmielić w maszynce do mięsa na drobnym sicie. W sporej misce umieścić drożdże, rozetrzeć je z cukrem na płynną konsystencję. Do tych drożdży wlać olej i wodę oraz dodać sól i wymieszać. Następnie wsypać mąkę i dodać ziemniaki i najpierw za pomocą drewnianej łyżki przemieszać składniki po czym wyrobić ciasto. Wyrobione oprószyć mąką i zakryć miskę z ciastem ściereczką i tak zostawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Formę keksową o wymiarach 23x14 cm ( górna wymiary blaszki ) wysmarować olejem. Wyrośnięte ciasto ponownie chwilkę wyrobić i przełożyć do przygotowanej keksówki. Znowu lekko oprószyć mąką, można naciąć nożem wzorki i zostawić do ponownego wyrośnięcia. Wyrośnięty chleb piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 40-45 minut. Po upieczeniu wyjąć z blaszki i wystudzić na kratce. Najlepiej smakuje z domowym masłem.


2 komentarze:

  1. Ewa ja bardzo często robię pieczywo z ziemniakami bo bardzo je lubimy, bułeczki czy chleb są pyszne i długo zachowują świeżość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie robiłam z ziemniakami pierwszy raz i na pewno nie ostatni :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.