piątek, 9 sierpnia 2013

Papierówki z migdałami i rodzynkami

                       Dostałam od sąsiadki pyszne papierówki. Wiadomo, że spady długo nie poleżą i szybko trzeba z nimi coś zrobić. Część wykorzystałam do zrobienia tego pysznego dżemu, część zjemy a wieczorkiem może upiekę szarlotkę. Jako, że sezon na przetwory trwa to nie czekam z wpisem bo może ktoś się skusi na zrobienie takiego dżemu bo jest smaczny. Jak mi sie uda zdobyć jeszcze papieróweczki to na pewno zrobię jeszcze kilka słoiczków.

  • 800 g papierówek ( po obraniu i usunięciu gniazd nasiennych )
  • 3/4 szk płatków migdałowych
  • 1 szk rodzynek
  • 200 g brązowego cukru ( użyłam w kostkach )
 Papierówki po umyciu, obraniu i usunięciu gniazd nasiennych pokroić na mniejsze kawałki i wrzucić do szerokiego rondla. Dusić je aż lekko się rozpadną a potem dodać migdały i chwilę dusić od czasu do czasu mieszając. Po około pięciu minutach dodać cukier i mieszać aż się rozpuści a następnie dodać rodzynki i dusić całość 5 minut. Gorącym dżemem napełnić słoiczki ( u mnie 3 słoiczki takie na dżem ), szybko zakręcić i zostawić do wystudzenia. Przechowywać w zimnym miejscu. Gdy dżemy mają być na zimę pasteryzować słoiki przez 5 minut.

2 komentarze:

  1. Zrobiłam wczoraj papierówki wg Pani przepisu. Wyszły wspaniałe i są bardzo smakowite. Mogą być fantastycznym deserem w zimowe dni :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.