piątek, 10 stycznia 2014

Filet z fetą i szpinakiem


rozwiń i czytaj przepis :

  • 3 pojedyncze filety z kurczaka ( u mnie z polędwiczkami )
  • 1 op sera typu feta ( 270g )
  • 2 solidne garście świeżego szpinaku
  • pieprz kolorowy do smaku
  • Panierka :
  • 25 g paluszków grissini czosnkowych
  • 25 g solonych paluszków
  • 1 czubata łyżka tartych orzechów laskowych
  • 75 g płatków kukurydzianych
  • Dodatkowo :
  • 2 jajka
  • sól do smaku
  • pieprz kolorowy do smaku
  • mąka do obtaczania
  • olej do smażenia
PRZYGOTOWANIE:
Filety umyć, osuszyć, odciąć polędwiczki ( ja je także usmażyłam ale tylko panierowane ) i lekko posolić. W filetach naciąć kieszenie. Do miski włożyć ser feta, posiekany ( umyty i osuszony ) szpinak, dodać pieprz do smaku i wymieszać nadzienie. Gotowym farszem napełnić kieszonki filetów. W rozdrabniaczu zmiksować płatki i oba rodzaje paluszków. Wsypać do miski, dodać orzechy i wymieszać. Jajka rozbełtać w drugim naczyniu, posolić i popieprzyć. Na talerz wysypać trochę mąki do obtaczania. Na patelni rozgrzać olej. Każdy filet obtaczać w mace, potem zanurzać w jajku i panierować w przygotowanej panierce. Smażyć po kilka minut z każdej strony. Po usmażeniu odsączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym. Na koniec polędwiczki obtoczyć w mące, potem w jajku i panierować po czym usmażyć. ( mój młodszy synek nie lubi faszerowanych mięs, więc takie polędwiczki były dla Niego ).


2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.