środa, 12 lutego 2014

Bułki z cebulą, ogórkiem i kiełbasą


rozwiń i czytaj przepis :
  • 200 g zakwasu ( po dokarmieniu )
  • 15 g świeżych drożdży
  • 1,5 szk letniej wody
  • 1 łyżka soli morskiej z magnezem
  • 1 łyżka trzcinowego cukru
  • 5 łyżek oleju rzepakowego
  • 250 g mąki tortowej typ 450
  • 250 g mąki żytniej typ 720
  • 500 g mąki koszalińskiej typ 500
  • 100 g prażonej cebulki
  • 200 g kiełbasy szynkowej ( może być inna )
  • 300 g świeżego ogórka ( sałatkowy )

PRZYGOTOWANIE:

Drożdże wrzucić do dużej miski i rozetrzeć je z cukrem. Następnie dodać zakwas i wodę oraz olej i wymieszać płynne składniki. Potem wsypać wszystkie mąki i sól. Kiełbasę ( u mnie w plasterkach ) pokroić a ogórka umyć, obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Do miski wsypać cebulkę, dodać kiełbasę i ogórka i wyrobić ciasto. Oprószyć je lekko mąką i odstawić pod przykryciem do wyrośnięcia. Gdy ciasto wyrośnie ponownie je wyrobić. Blachy oprószyć mąką lub wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto dzielić na porcje ( u mnie dziś duże bułki, więc wyszło mi 11 bardzo dużych bułek ), formować w bułki i układać na blasze ( można zrobić mniejsze bułki, wtedy będzie ich więcej ). Bułki zostawić do podrośnięcia a gdy podrosną piec w piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez 30 minut. Upieczone przestudzić i spożywać najlepiej z samym masłem.

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.