wtorek, 29 lipca 2014

Ogórki w curry i kurkumie

                            W ramach współpracy z WSP "Społem " Kielce dostałam produkty do przetestowania. Dziś postanowiłam do ogórków użyć octów smakowych 6 %. Octy smakowe to koperkowy, estragonowy i czosnkowy. Ja użyłam dziś koperkowego i estragonowego i muszę przyznać, że fajnie podkręciły smak zalewy. Na pewno świetnie sprawdzą się w różnych sałatkach czy surówkach. Ale dziś akurat są ogóreczki, które będą jak znalazł na zimę. A na dowód jakości produktów tej firmy są certyfikaty i nagrody : Znak jakości Q, czy Złoty Laur Konsumenta. Tak więc mam nadzieję, że następne produkty też zaskoczą mnie na plus. Ale o tym w innych postach.


rozwiń i czytaj przepis :


3 kg ogórków ( mogą być większe )
Zalewa :
1250 ml wody
200 ml octu o smaku koperku 6 %
200 ml octu o smaku estragonowym 6 %
100 ml octu 10 %
1 szk cukru
2,5  łyżki soli
2 łyżeczki kurkumy
4 łyżeczki curry
ziele angielskie
pieprz czarny ziarnisty
gorczyca biała

Ogórki dokładnie umyć, obrać i pokroić w plastry ( mi kroił synuś więc można pokroić cieniej ),
Na dno wyparzonych słoików wrzucić po ziarenku ziela angielskiego, 2 - 3 ziarna pieprzu i po jednej łyżeczce gorczycy.
Ogórki ułożyć w słoikach.
W garnku zagotować składniki zalewy, przestudzić ją i zalać nią ogórki w słoikach.
Szczelnie zakręcić zakrętki, wstawić słoiki do garnka z wodą i pasteryzować je 10 minut od zagotowania wody.
Potem słoiki ustawić do góry dnem i zostawić do wystudzenia.
Potem słoiki wstawić w chłodne i przewiewne miejsce.


Przetwory

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.