czwartek, 8 października 2015

Orzechowy biszkopt

Ostatnio na maila dostałam prośbę o podanie przepisu na biszkopt orzechowy.
Przepisów jest wiele ale ja mam sprawdzony według którego zawsze ten biszkopt się uda.
Przepis dostałam od siostrzenicy, lekko zmodyfikowałam go po swojemu i mam taką super bazę do różnych tortów.
Bo przecież dobry biszkopt to nie tylko taki tradycyjny, możemy pokombinować z dodatkami.


   4 żółtka 
   4  białka 
4 łyżki orzechów zmielonych
3 łyżki bułki tartej
     4 czubate łyżki cukru
     1 łyżka mąki pszennej typ 500 kupisz tutaj
  3/4 łyżeczki proszku do pieczenia

Białka ubić na sztywno, dodać żółtka i cukier i dalej ubijać. 
Dodać mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia. 
Na koniec dodać orzechy i bułkę tartą i delikatnie wymieszać. 
Masę przełożyć do tortownicy o średnicy 23 cm wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą lub zmielonymi orzechami.
Piec 40 minut w temp. 150 stopni z termoobiegiem.
Po upieczeniu biszkopt wystudzić.





4 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.