sobota, 16 lipca 2016

Kruche tarteletki z musem czekoladowym i jagodami

Dziś ciasta nie ma ale za to są pyszne tarteletki z musem czekoladowym i jagodami.
Mus jakiego użyłam to gotowa mieszanka, którą miesza się z mlekiem i chłodzi.
Mus tak jak i wiele innych super produktów możecie kupić tutaj, ja mam go w ramach wspólpracy.
Mus jest bardzo smaczny ale jak dla mnie za slodki.
Ale ogólnie tarteletki ze świeżymi jagodami są pyszne i polacam ich przygotowanie.



Ciasto :
2 żółtka
1 łyżka wody
125 g margaryny lub masła
1 szczypta soli
250 g mąki pszennej typ 500 klik
2 łyżki cukru pudru

Mus :
250 ml mleka
200 g musu czekoladowego ( proszek ) klik

Dodatkowo :
2/3 szk jagód

Wszystkie składniki na ciasto umieścić w robocie z nożami do siekania. 
Połączyć je a potem szybko zagnieść i zawinąć ciasto w folię spożywczą.
Schować je do lodówki na godzinę.
Mleko zmiksować z proszkiem na mus do zgęstnienia, przełożyć do rękawa cukierniczego, zakładając dekoracyjną końcówkę i schować mus do lodówki na dwie godziny.
Foremki do tarteletek o średnicy 12 cm posmarować masłem lub margaryną i wysypać bułką tartą.
Schłodzone ciasto podzielić na 6 części, rozwałkować na placki i wyłożyć nimi foremki a potem nakłuć ciasto widelcem.
Foremki wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec 20 minut.
Upieczone spody wyjąć z foremek i wystudzić.
Potem spody napełnić musem i posypać jagodami a na koniec udekorować dowolną miętą ( u mnie cytrynową ).

6 komentarzy:

  1. pół kilo cukru to dla mnie za dużo,ale wygląda super, pochłonęła bym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ tu nie ma pół kilo cukru. Chocoiaż po zastanowieniu może i jest bo mus jest bardzo słodki, więc kto wie ? Ale ogólnie tarteletki były bardzo smaczne :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.