sobota, 16 lutego 2019

Smalec domowy

Dziś nie będzie przepisu na ciasto.
Będzie przepis na pyszny domowy smalec, ale taki nie byle jaki.
Zaciekawił sposób jego przygotowania i wiem jedno, na stałe zagości w naszym domu.
Lubimy domowy smalec alem pierwszy raz jadłam tak smaczny.
Robi się go długo ale warto poświęcić czas na jego przygotowanie.


Przepis znalazłam na blogu Berniki a jest to przepis Macieja Kuronia.


smalec domowy


smalec domowy

smalec domowy - składniki


1 kg słoniny ( bez skóry )
2 cebule
3 ząbki czosnku
1 łyżka majeranku
sól do smaku
pieprz do smaku
1 liść laurowy
2 ziarna ziela angielskiego


smalec domowy - przygotowanie

Słoninę zmielić w maszynce do mielenia mięsa na grubym sitku.
Włożyć słoninę do garnka ( ja użyłam ceramicznego ), zakryć pokrywką i smażyć na maleńkim ogniu.
Od czasu do czasu mieszać.
Gdy słonina się wytopi dodać do niej pokrojoną w drobną kostkę cebulę, ziele i liść laurowy i smażyć do zrumienienia nie zakrywając już garnka pokrywką.
Gdy cebulka się podsmaży dodać majeranek, starty na bardzo drobnych oczkach czosnek oraz sól i pieprz i wyłączyć gaz.
Wszystko wymieszać i zostawić na około 15 minut do przegryzienia się smaków a potem przelać smalec do czystych naczyń ( słoiki, miseczki czy małe rondelki ).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.