wtorek, 21 stycznia 2020

Domowa chałka

Muszę się Wam do czegoś przyznać.
Jak wiecie na blogu jest sporo drożdżowych wypieków ale jeszcze nigdy nie piekłam chałki.
Jest to mój debiut.
Tak, tak znajdą się tacy co powiedzą, że to nie chałka a warkocz bo chałka składa się z 4 czy 5 wałków ciasta.
Ale moja jest z 3 bo to moja pierwsza próba a warkocz bez problemu zaplotę.
Mam nadzieję, że następnym razem spróbuję zrobić tę z 4 czy 5 ale dziś jest taka.
I najważniejsze, że była smaczna i wszyscy zajadali z apetytem.
Tak więc pierwsze koty za płoty i zapraszam po przepis.


Domowa chałka


Domowa chałka

Domowa chałka - składniki


3 jajka
1 łyżka ekstraktu waniliowego
200 g cukru
25 g świeżych drożdży
100 g masła
150 ml letniego mleka
700 g mąki pszennej typ 500
1 szczypta soli

kruszonka
50 g masła
50 g cukru
100 g mąki pszennej typ 500 

dodatkowo
3 łyżki mleka


Domowa chałka - przygotowanie


Masło stopić w rondelku i przestudzić.
W drugim rondelku podgrzać lekko mleko, dodać drożdże i łyżkę cukru i mąki, wymieszać i zostawić do podrośnięcia zaczynu.
Mąkę wymieszać z resztą cukru i solą w misce.
Dodać rozbełtane z ekstraktem jajka, wyrośnięty zaczyn i na koniec masło.
Wyrobić ciasto, zakryć ściereczką do podrośnięcia.
Potem ponownie je zagnieść, podzielić na 3 równe części i każdą z nich uformować na jednakowej długości wałki.
Zapleść jak warkocz i końce zlepić a potem podwinąć je pod spód.
Chałkę umieścić na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Za pomocą dłoni połączyć składniki kruszonki.
Chałkę posmarować mlekiem i posypać kruszonką a potem zakryć blachę z zawartością ściereczką aby chałka podrosła.
Podrośniętą chałkę piec przez 40 minut w 180 stopniach.
Po upieczeniu chałkę przestudzić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.