piątek, 9 października 2020

Pasztet z selera z pieczarkami

 Przepis na pasztet z selera dostałam od bratowej. Przyznam szczerze, że podeszłam do niego jakoś bez przekonania. Ale jakie było moje zdziwienie gdy spróbowałam tego pasztetu. Ten pasztet to moja modyfikacja bo dodałam pieczarki i to był dobry wybór. Jako, że chciałam iść na łatwiznę seler starłam po prostu na tarce ( w przepisie trzeba było użyć maszynki do mięsa ). Jeśli nie robiliście jeszcze tego pasztetu to polecam i zapewniam Was, że zjedzą go nawet mięsożercy.

Zapraszam do lektury i do pieczenia a jak już upieczecie to podzielcie się opinią i wyślijcie fotki.


Pasztet z selera z pieczarkami




Pasztet z selera z pieczarkami - składniki


1 duży seler ( korzeń )
3 jajka
200 g żółtego sera
2 łyżki kaszy manny
1 duża cebula
350 g pieczarek
1/2 pęczka natki pietruszki
2,5 łyżki płatków owsianych
2,5 łyżki majonezu
1/4 szk oleju
1 duża czerstwa bułka
do smaku :
sól
pieprz
ostra wędzona papryka


Pasztet z selera z pieczarkami - przygotowanie


Bułkę namoczyć i odcisnąć.
Seler obrać, pokroić na duże kawałki i ugotować, wystudzić.
Cebule pokroić w drobną kostkę.
Pieczarki pokroić i podsmażyć, wystudzić.
Natkę posiekać.
Przestudzony seler zetrzeć na tarce lub zmielić w maszynce do mięsa razem z bułką.
Jeśli seler trzecie na tarce bułkę rozdrobnić w rozdrabniaczu.
Wszystkie składniki umieścić w misce, dodać przyprawy i wyłożyć masę do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia lub posmarowanej i wysypanej bułką tartą.
Pasztet piec godzinę w 180 stopniach.
Można jeść na ciepło i na zimno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.