sobota, 24 sierpnia 2024

Pasztetowa

                               Nie ma nic lepszego od domowych wyrobów. I taka właśnie jest ta pasztetowa. Przepis dostałam od brata i bratowej, ale troszkę zmieniłam proporcje i zrobiłam swoją wersję. Moja pasztetowa powędrowała do słoików, ale możecie zrobić ją w osłonkach.


Pasztetowa


Pasztetowa


Pasztetowa


Pasztetowa



Składniki i przygotowanie


1,5 kg łopatki wieprzowej
1 kg podgardla wieprzowego
400 g wątróbki wieprzowej 
Do smaku:
sól 
pieprz czarny
pieprz ziołowy 
czosnek granulowany
gałka muszkatołowa 
majeranek

Dodatkowo:
liście laurowe 
ziele angielskie 
woda 

Łopatkę, podgardle i wątróbkę umyć, włożyć do garnka, zalać zimną wodą, dodać ziele i liście i gotować wszystko do miękkości. Potem wyjąć wszystko, przestudzić i zmielić. Doprawić do smaku i wlać tyle wywaru aby masa była dość luźna (wywar wlewać porcjami przez sitko. Kontrolować konsystencję). W razie potrzeby jeszcze doprawić. Gotową masą napełniać słoiki. Pasteryzować godzinę na małym ogniu. Po 24 godzinach jeszcze pól godziny. Jeżeli chcemy dłużej przechowywać lub zrobimy większą ilość proponuję jeszcze trzeciego dnia pasteryzować kolejne 30 minut.


Pasztetowa


Pasztetowa


Pasztetowa


Pasztetowa


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.