środa, 28 sierpnia 2024

Pieczona kielbasa

                    Pieczona kielbasa to super alternatywa gdy nie mamy wędzarni, a chcemy zjeśc domową wędlinę. Po obejrzeniu przepisów u Agaty z Kulinarne przygody Gatity postanowiłam spróbować i zrobiłam swoją wersję. Przyprawy i mięsa możecie dać pod swoje smaki. Ja podam Wam swoją kombinacje. Z podanych proporcji wyszły mi 4 kiełbasy. Ważne jest aby dobrze ucisnąć mięso w osłonce. U mnie gdzieś tam jeszcze były małe przerwy. Ale jak na pierwszy raz jestem zadowolona i na pewno będę robić inne kombinacje tej kiełbasy.


Pieczona kiełbasa



Pieczona kuełbasa



Pieczona kiełbasa



Pieczona kiełbasa




Pieczona kiełbasa - składniki i przygotowanie


1 kg karkówki wieprzowej 
600 g szynki wieprzowej
600 g łopatki wieprz owej
Przyprawy do smaku:
sól 
sól peklowa 
pieprz czarny 
czosnek suszony lub świeży 
majeranek
gałka muszkatołowa 
cukier 
woda
Osłonki białkowe fi  5,5 4 kawałki po około 40 cm
Sznurek wędliniarski 


Wszystkie mięsa pokroić na kawałki, tłuściejsze drobniej, chudsze grubiej. Mięso umieścić w misce, dodać sól i sól peklującą, dobrze wymieszać i wstawić do lodówki na 24 godziny. Po tym czasie do mięsa doda pozostałe przyprawy i wodę i dokładnie mieszać do momentu aż mięso będzie kleiste. W międzyczasie namoczyć w wodzie osłonki białkowe. Jeden koniec osłonki dokładnie zawiązać i ściśle napełniać je masą mięsną. Zawiązać drugi koniec. Kiełbasy układać na kratce piekarnika z położonym na nią papierem do pieczenia. Kiełbasy piec przez 140 minut w 100 stopniach z termoobiegiem. Po upieczeniu kiełbasy wystudzić i schować na minimum kilka godzin do lodówki.


Pieczona kiełbasa


Pieczona kiełbasa


Pieczona kiełbasa


Pieczona kiełbasa


Pieczona kiełbasa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.