niedziela, 12 października 2014

Drożdżówka z nutą śliwki

                                   Po raz kolejny dzięki uprzejmości Tupperware dostałam produkt do przetestowania. Tym razem jest to forma Silikonowy Król. Forma ta jak i wszystkie produkty tej firmy są wykonane z wysokiej jakości tworzywa i ciasto upieczone w niej po prostu samo wyskakuje z formy. Po raz kolejny się nie zawiodłam i jestem bardzo zadowolona. Co prawda ciasto bardzo poszło do góry z jednej strony ale myślę, że to udaje drożdżówce uroku. I najważniejsze jest to, że drożdżówka upieczona w Silikonowym Królu jest pycha. Niebawem wyczaruję coś nowego na wytrawnie i mam nadzieję, a raczej jestem pewna, że będzie pysznie.


rozwiń i czytaj przepis :


2 duże śliwki ( lub 4 -5 mniejszych )
30 g cukru
20 g cukru waniliowego
250 g mąki pszennej typ 500
1 jajko
2 żółtka
20 g świeżych drożdży
100 ml mleka
75 g masła
1 szczypta soli
Kruszonka :
50 g mąki
25 g masła
25 g cukru

Mleko lekko zagrzać w rondelku, wrzucić do niego drożdże, dodać łyżkę mąki i cukru i wymieszać.
Zaczyn przykryć ściereczką do wyrośnięcia.
Masło stopić w drugim naczyniu i przestudzić.
Potem do miski wsypać mąkę, obydwa cukry, szczyptę soli i wymieszać.
Jajko i żółtka utrzeć do białości z pozostałą ilością cukru.
Do mąki przelać wyrośnięte drożdże, ubite na puch jajka i lekko wymieszać najlepiej drewnianą łyżką.
Potem wlać masło i ponownie wyrobić ciasto.
Przełożyć je do podłużnej formy silikonowej lub innej.
Na cieście ułożyć śliwki pokrojone i oprószone mąką.
Połączyć składniki kruszonki i rozsypać ją po owocach.
Ciasto zostawić do wyrośnięcia.
Gdy podrośnie wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec około 40 minut.
Upieczone ciasto wystudzić i opcjonalnie można je oprószyć cukrem pudrem ale nie jest to konieczne.

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.