środa, 1 kwietnia 2015

Wielkanocna babka na kajmaku

                          Jako, że mój synek lubi babki ale bez żadnych bajerów typu rodzynki, orzechy itp. upiekłam zwykła babkę z masą kajmakową. Od razu jeszcze letnia poszła w ruch. Choć do świąt jeszcze kilka dni to na święta własnie możecie taką babkę upiec. Łatwa do zrobienia i dla takich nielubiących dodatków jak mój Kamilek idealna.

A babka jak widać podana na przepięknym talerzu z kolekcji Rajski Ogród od Porcelana Bogucice

400 g masy krówkowej kajmakowej
1 łyżka kakao
4 wiejskie jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
300 g mąki pszennej typ 500
250 g miękkiej margaryny do pieczenia

Miękką margarynę utrzeć z masą kajmakową.
Następnie przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia i kakao ( ja zapomniałam i dodałam kakao potem ).
Do utartej margaryny dodawać po jednym jajku cały czas mieszając masę.
Gdy się te składniki połączą dodawać porcjami mieszankę suchych składników i dokładnie wymieszać.
Ciasto przełożyć do formy na babkę o średnicy 23 cm ( górne wymiary formy ) wysmarowanej margaryną i wysypanej bułką tartą.
Babkę piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około godziny do tak zwanego suchego patyczka.
Po upieczeniu babkę wyjąć z formy i posypać cukrem pudrem.

A tym razem gazetka do przejrzenia z promocjami ale nie spożywczymi. Zerknijecie :)




Wielkanocne Smaki - edycja V

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.