poniedziałek, 16 października 2017

Zupa kalafiorowo - dyniowa

Dziś naszło mnie na dyniowe szaleństwo.
Na obiad ugotowałam zupę kalafiorowo - dyniową a na deser był tort dyniowo - śmietanowy ale o nim w osobnym poście.
Zupa jest smaczna i w sumie dzięki dyni jesienna.
Choć przyznam, że dziś pogoda nie jest jesienna a raczej letnia.
Mam nadzieję, że taka super aura potrwa jeszcze długo.


500 g dyni
1/2 średniego kalafiora
3 marchewki
1 zielona część pora
1 bardzo mały seler z nacią
1/2 pęczka natki pietruszki
7 większych ziemniaków
6 skrzydełek z kurczaka
ok. 2,5 l wody
sól do smaku
pieprz do smaku świeżo mielony
opcjonalnie przyprawa w płynie do smaku
2/3 szk słodkiej śmietany 30 %

Do garnka wlać zimną wodę, włożyć do niej umyte skrzydełka i gotowac na małym ogniu 30 minut.
Posolić i dodać pokrojoną w kostkę marchewkę, seler i posiekaną nać selara oraz pora i natkę pietruszki.
Gotować 15 minut, dodać pokrojone w kostkę ziemniaki, gotować na pół miękko i następnie dodać pokrojoną w kostkę dynię i podzielonego na różyczki kalafiora.
Gotować do miękkości.
Zupę doprawić pieprzem i zabielić śmietaną zahartowaną z zupą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.