środa, 11 września 2013

Filecik pysznie nafaszerowany

                         Nie wiem dlaczego, ale bardzo lubię nadziewane filety z kurczaka. Czasami są to roladki a czasami po prostu nacinam filet robiąc kieszonkę i wypełniam go w środku jakimś pysznym farszem. Nie pamiętam aby jakiś farsz mi się powtórzył, bo zawsze robię je spontanicznie z tego co mam. Nie dość, że taki filet jest soczysty i smaczny to jeszcze ładnie prezentuje się na talerzu. A podobno najpierw je się oczami, więc chyba coś w tym jest bo lubię jak danie ładnie wygląda. No i oczywiście musi dobrze smakować bo to jest bardzo ważne.


rozwiń i czytaj przepis :
  • 3 pojedyncze filety z kurczaka
  • Nadzienie :
  • 5 boczniaków
  • 5 plastrów bakłażana
  • 6 cm białej części pora
  • 7 cm cukinii
  • 1/4 czerwonej papryki
  • 4 łyżki oleju
  • sól do smaku
  • pieprz do smaku
  • chili do smaku
  • 1 płaska łyżeczka bułki tartej
  • Dodatkowo :
  • 3 jajka
  • sól
  • bułka tarta do panierowania
  • olej do smażenia
  •  
  • Filety umyć i w każdym zrobić nacięcie tworząc kieszeń. Posolić i odłożyć. Wszystkie składniki nadzienia pokroić w kostkę. Na patelni rozgrzać olej, wrzucić składniki i podsmażyć. Doprawić do smaku i jeszcze chwilkę smażyć a na koniec dodać bułkę tartą i wymieszać farsz. ( bułkę tartą dodać w celu związania farszu i zabrania z patelni wszystkich pysznych soków z farszu ) Gotowy farsz lekko przestudzić i napełniać nim filety. Każdy filet panierować w bułce tartej, potem zanurzać w rozmąconym z solą jajku i znowu panierować w bułce. Smażyć na dość sporej ilości oleju na złoto brązowy kolor aby dobrze się dosmażyły grubsze partie filetów. Podawać na gorąco z ulubionymi dodatkami.

5 komentarzy:

  1. podoba mi się Twój pomysł:) zazwyczaj faszerowałam mięsa żurawiną albo śliwkami, przy najbliższej okazji spróbuję Twojej wersji:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile pysznego nadzienia, mniaam ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki dziewczyny. Ja lubię takie różne kombinacje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki dziewczyny. Ja lubię takie różne kombinacje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.