środa, 10 czerwca 2015

Pyszna botwinka z cukinią

                                Moje chłopaki bardzo lubią botwinkę, postanowiłam więc ją ugotować. Ale robiąc przegląd w lodówce zauważyłam cukinię. Starłam ją na tarce razem ze skórą i dodałam do zupy. Zupa wyszła smaczna. Nie wiem jak Wy ale my lubimy botwinkę na drugi dzień bo si,e bardziej przegryza i  jest o wiele smaczniejsza.

Zupa podana na Agawa Platin




1 mostek pieczeniowy ( ok. 1 kg )
1 pęczek botwinki z buraczkami
1 cukinia
3 marchewki
1 korzeń pietruszki
1/4 średniego selera
1 pęczek koperku
4 zielone części selera
6 natek pietruszki
700 g ziemniaków
3 l wody
300 ml śmietany 18 %
sól
pieprz
2 liście laurowe
2 ziela angielskie
cukier
ocet
kucharek w płynie ( opcjonalnie )
1 łyżka mąki

Do garnka wlać zimną wodę i włożyć umyty i pokrojony między kośćmi mostek.
Gotować prawie do miękkości na niewielkim ogniu, wcześniej zbierając burzyny.
Gdy mostek gotuje się na wywar przygotować warzywa.
Marchew,  pietruszkę, seler zetrzeć na tarce a por i zielone części pietruszki i selera posiekać.
Koperek posiekać ale osobno, tak samo cukinię zetrzeć na tarce razem ze skórą i odłożyć.
Ziemniaki obrać, umyć i pokroić w kostkę.
Botwinę razem z buraczkami umyć i pokroić.
Gdy mięso jest prawie miękkie wrzucić starte warzywa i chwilę gotować, dodać przyprawy.
Potem dodać cukinię, ziemniaki i koperek.
Gotować aż ziemniaki prawie miękkie, dodać ocet i włożyć pokrojoną botwinkę.
Gotować kilka minut i na koniec zabielić zupę śmietaną ( można zagęścić odrobiną mąki dodając ja do śmietany, ale wtedy zupę należy zagotować ).
W razie konieczności zupę doprawić i odstawić na około pół godziny aby kolorki jeszcze naciągnęły a zupa się przegryzła.

GAZETKI, GAZETKI PROMOCJE DLA WAS !!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.