piątek, 2 października 2015

Babka z białym burakiem ćwikłowym

Dostałam od mojego taty sporo białych buraków ćwikłowych.
Zastanawiałam się co z nich zrobić i na pierwszy rzut poszły do babki.
Nie wiem czy pamiętacie ale mój Kamilek nie lubi warzyw.
Dlatego czasami przemycam mu je w babkach właśnie bo babki jada.
A jako, że burak biały to i niewidoczny czyli znowu plus dla mnie, bo warzywko przemycone.
A co do samych buraków to są słodsze od czerwonych i równie smaczne.
Teraz pomyślę nad dalszym ich wykorzystaniem tradycyjnie lub nie.

Babka podana na talerzyku z kolekcji Jesień od Porcelana Bogucice


Ciasto :
4 jajka ( M )
1 biały burak ćwikłowy ( 200 g waga po obraniu )
3 łyżki cukru waniliowego
1/3 szk drobnego cukru
250 g mąki pszennej typ 500 Kłos Pol
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Lukier :
2 łyżki słodkiej 18% śmietany
4 łyżki cukru pudru
odrobinka żółtego barwnika spożywczego

Buraka umyć, obrać i zetrzeć na tarce o bardzo drobnych oczkach do miseczki.
Do drugiej miski wbić jajka, wlać olej i wsypać oba cukry.'
Miksować mikserem aż cukier się rozpuści.
Następnie przesiać mąki z proszkiem do pieczenia do miski z jajkami i wymieszać.
Na koniec dodać starte buraki, wymieszać i przełożyć masę do tortownicy o średnicy 20 cm wyłożonej papierem do pieczenia.
Babkę piec do suchego patyczka  około 45-50 minut w temperaturze 180 stopni.
Upieczoną babkę wystudzić i polać przygotowanym lukrem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.