środa, 18 maja 2016

Szczawiowa z ziemniakami i jajkiem

Jeśli lubicie zupę szczawiową to ta na pewno wam zasmakuje.
Zapraszam Was na moją wersję tej smacznej sezonowej zupy.


7 skrzydełek z kurczaka
350 g świeżego szczawiu
2 marchewki ( duże )
1/2 pęczka natki pietruszki
1/2 pęczka koperku
1/4 korzenia selera
9 ziemniaków ( większych )
ok. 2 l wody
1 szk słodkiej śmietany 18 %
sól
pieprz
kucharek w płynie ( opcjonalnie )
10 jajek ugotowanych na twardo klikklik

Do garnka wlać zimną wodę i włożyć do niego umyte skrzydełka.
Gotować na małym ogniu prawie do miękkości, lekko doprawić.
Ziemniaki, marchew i seler obrać, umyć.
Seler i marchew zetrzeć na tarce a ziemniaki pokroić w kostkę.
Gdy skrzydełka są prawie miękkie dodać do garnka starte warzywa oraz ziemniaki i posiekany koperek i natkę pietruszki.
Gotować do miękkości, doprawić.
Szczaw dokładnie umyć i pokroić, dodać do zupy, zagotować.
Śmietanę zahartować w dzbanku zupą i wlać mieszankę do garnka z zupą, wymieszać i w razie potrzeby jeszcze doprawić.
Zupę podawać z ugotowanymi wcześniej na twardo jajkami.




2 komentarze:

  1. Koperek i natkę chyba na końcu dodać, inaczej cały aromat "pójdzie w powietrze". Ja dodaję już po wyłączeniu gazu, a nawet często już na talerz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak można dać po ugotowaniu, ja zrobiłam to z rozpędu i po prostu napisałam jak zrobiłam. Ale oczywiście taki świeżutki najlepszy i bardziej aromatyczny :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i zachęcam do korzystania z przepisów.
Jednocześnie będzie mi miło jak skorzystasz z przepisów i podeślesz fotkę swojego wykonania danej potrawy a ja umieszczę ją w albumie na blogu i Fb.
Abym wiedziała o Twoich odwiedzinach zostaw komentarz ( uprzedzam, że anonimowe komentarze nie będą akceptowane, więc podpisz się proszę pod komentarzem. Nie ważne czy będzie pozytywny czy negatywny - po prostu chcę wiedzieć kto jest autorem komentarza ).
Zapraszam do odwiedzin.